תוכן עניינים

הכוונת לומדים לשימוש באסטרטגיות חשיבה תוך שימור זכותם לאותנטיות

חשיבה אסטרטגית? או, למה ילדים ואנחנו לא קוראים הוראות

ארגוני המורים: בין סיכוי לרופסות

"עגל הזהב"… על סייבר, 8200, הייטק – ועל הצלחה בחיים

עיצוב פעילויות למידה בסביבה היברידית 2 – לומדים כאנשים (פרסונות: מה זה? למה צריך אותם? איך מאפיינים אותם? ממה להיזהר?)

עיצוב פעילויות למידה בסביבה היברידית (עם זיקה ל-"עיצוב חוויית המשתמש" או UX) – מאמר ראשון בסדרה: מרבעים את המעגל?

כהן או נביא – תפקיד המורה בתקופה של התפכחות

כוחות מניעים בלמידה עצמאית ולמידה מוכתבת

הערכה בעולם של למידה ממוקדת תוצר (PBL)

טכנולוגיות של שיתופיות בלמידה: יצירת שפה משותפת

רגעים של אמת – רגעים מכוננים בסרטי חינוך – Front of the Class (בחזית הכיתה)

על למידה עצמית ועל "למידה יוצרת"

ילדים מוטי עתיד – שולחן למידה היברידית – מה ללמוד ומה לא ללמוד

טבלת ריכוז הקלטות הסדרה "למידה היברידית לעומק ולרוחב"

למידה הרפתקנית בקופסא בסביבה היברידית

מפה מושגית – כלי לתקשורת מידע בעולם של למידה היברידית

אגרון מושגים לסדרת הוידאו – למידה היברידית

מה אפשר לעשות בלמידה מרחוק 3 ימים בשבוע? מסגרת פדגוגית ללמידה משמעותית במיטבה.

מהי פדגוגיה בשבילך? בשבילי היא מהות הכל.

על קוד לבוש, חינוך ערכי וצייתנות – דילמות מוסריות של מורים ותלמידים

אם הייתי משרד החינוך בימים של קורונה

מציאות רבודה? מציאות רדודה…

אוריינות טכנולוגית – 2030

למה אין אוריינות טכנולוגית במיומנויות 2030?

מה הקשר בין "STEM", "STEAM" ו-PBL? או איך עושים את זה ברחל בתך הקטנה.

למידה חוויתית: הקשר הקריטי בין עלילה לתוכן

בית ספר בית. מודל למסלול מצמיח בתיכון

בית הספר ההרפתקני – מיון והכשרת המורים

בית הספר ההרפתקני

סדנת המייקרים הבית ספרית: ארדואינו

מלמידה ממקודת תוכן ללמידה ממוקדת יישום

"מחפשים את המטמון" כסביבה לימודית חקרנית והרפתקנית (או איך כותבים כתב חידה ככלי מעורר למידה)

מהי חדשנות בחינוך ובשביל מה זה טוב?

ערוץ 33 – ביני ובינך – 13.9.2018

מוסף הארץ – גזילת הילדות

ראיון בפאנט (ערוץ הלא)

ראיון עם יוסי הדר ברדיו ארץ ספט' 2018

לארי רוזנסטוק, הייטק – היי מסביר מה זה (תרגום שלי)

המכתב של נעמה מכיתת "לומדים אחרת"

בנעימה אישית – תוכנית רדיו

כיתות "מוטות עתיד" ומה אפשר לעשות בהן: תקשורת ממוקדת אחריות לתוכן

"בית ספר בית": מודל לעיצוב סביבות למידה וחיים בבית הספר.

חדרי בריחה לימודיים ומחוייבות לתוכן

סדנת יוצרים (מייקרס-ספייס) – פינות מיקוד

איך לומדים ומה לומדים בסדנת יוצרים (מייקרס-ספייס)

מייקרס ספייס? פאבלאב? חדר מלאכה?

על אדישות וחינוך לאדישות

מכתב לנכדי על שחיתות ועל טוהר המידות

איך עושים שינוי מהותי בחינוך – ממטרה ממוקדת בחינות בגרות, למטרה ממקודת אושר הילדים

אושר הילדות

על הרלוונטיות של בחינות הבגרות ואיך לומדים לקראתן – "הערב החדש" – החינוכית 30.8.2017

הרלוונטיות של בית הספר – "23 דקות" – החינוכית 23.8.2017

10 שנים לבלוג "חינוך אחר"

למה PBL (למידה מבוססת פרויקטים) ורק PBL

האם המחשב תורם ללמידה – בחינה מחודשת

אז מה זה ולמה זה "טכנולוגיה" בחינוך?

דיון בעקבות הפוסט טכנולוגיה בחינוך – היום שאחרי

טכנולוגיה בחינוך – היום שאחרי

חדרי מילוט כסביבת למידה – החוליה החסרה

חינוך לשלום? מאמר ב”קולות”

יומן מסע – היטק הי, סן דייגו

מהו לומד עצמאי ואיך מגדלים כזה?

למידה מבוססת עצמים ותופעות: סוג של פי. בי. אל?

באנו לנצח? בעקבות טכס הדלקת המשואות 2016

חמש יחידות?

קץ עידן המחשב בחינוך

יישומי מחשב?! יישומים ממוקדי תחום דעת?! ומה עם המורים?!

הורים, מורים – וילד באמצע

אמא – איזה אדם תרצי שאגדל להיות?

ילדים רעים – תרבות רעה

ילדים רעים? בית ספר כמשחת ערכים

עקרונות פדגוגיים בעולם של למידה מבוססת פרויקטים/בעיות (פי. בי. אל / PBL)

איך לא עושים שינוי מהותי בחינוך: בעקבות סדרת הכתבות של עומרי מניב בחדשות ערוץ 10

ילדות מאושרת

על דמוקרטיה ועל חינוך לחשיבה ביקורתית

טינקרינג: על יצירה, יצירתיות, טכנולוגיה ולמידה ועל ׳כוחות מניעים׳

התורה החינוכית החדשה – הלכה ומעשה או "האמוראים החדשים".

למידה זה עניין של מודעות – מודל חדש ללמידה כאורח חיים

מחשב? טבלט? סמארטפון? ובמיוחד כשמדובר ב-פי.בי.אל (למידה מבוססת פרוייקטים)

לומד עצמאי – למידה כאורח חיים

על מעורבות הורים ולימודי מדעים בכיתה ב' – פואמה פדגוגית 1

על למידה משמעותית בעולם של פדגוגיה ממוקדת לומד – רשימה שלישית בסדרה: למידה לקראת 'העברה'.

דיגיפרניה – רשימה רביעית בסדרה 'עולם חדש'

הערכה ולמידה פרויקטאלית – רשימה שלישית בסדרה של עולם חדש

בינה רשתית: חשיבה אינדוקטיבית או 'מן הפרט אל הכלל' – רשימה שניה בסדרה עולם חדש

עולם חדש: מה העולם הדיגיטלי עושה לילדינו ולנו ואיך מוציאים מתוק מעז?

על בי"ס רבין בכפר סבא, על תיוג ועל הזדמנויות חינוכיות

על ילדים ושירי מלחמה

סוף עידן הבורינות

"ספרות זולה" או כיצד ספרי הלימוד בהיסטוריה מסרסים את הנשמה…

"חכמת ההמונים", "טיפשות ההמונים" ותכניות הריאליטי

על סיפרי לימוד, ספרים דיגיטליים ועל סירוס הנפש

על השיעמום ועל ספרי הסטוריה

יום נוסף בחייה של מורה דיגיטלית – הפעם בבית הספר…

נחום גוטמן, האיש שהיה הרפתקאה

חלוקת קשב ומשחקי מחשב

לב"ה – למידה בסביבה הרפתקנית

רשת חברתית, קהילת לומדים ולמידה לאורך חיים

הדרך לשום מקום – עכשיו הסרט

מחכים לסופרמן – עכשיו הסרט…

חוק החינוך: מה העבודה הזאת לכם?!

המקצוע הכי שוחק בעולם

'מה אני עושה עם זה מחר בבוקר'

המסע לחיפוש הגשמה עצמית

כלניות או לא להיות: על עיצוב ערכים וגבולות

האח הגדול, היפה והחנון, הישרדות… תרבות של ערכים חלופיים

על כהנים ונביאים ועל שינוי בחינוך

ההבדל בין פדגוגיה חדשה לפדגוגיה חדשה

הגיגים על תהליכי שינוי בחינוך

עליהום. בעקבות האונס הקבוצתי בצפון ת"א

על ההבדל בין חינוך לערכים לבין אינדוקטרינציה

תפקיד המורה בסביבה של פדגוגיה חדשה

מותר המחשב

המחשב תורם ללמידה – באבוע…

אמא, אני יודע שאני לא "לומד בשבילך", אבל גם בשבילי אני לא יכול

תפילת יום הכיפורים של המורה חסיה

אמא, למה אומרים שאין לי אופי? רשימה שניה

אמא, למה אומרים שאין לי אופי? רשימה ראשונה

העיניים של מיה

אבא, תקנה לי עפיפון…

מה עזה עושה לחינוך לערכים ואיך מתמודדים עם זה

הזדמנות שניה

חיים אמיתיים? חיים וירטואליים? מציאות?

חיים שניים (Second Life) – פני הדור כפני הכלב (סליחה כלב)

ציון החדשה והדת של המורה חסיה

על ערכים מבולבלים והמורה חסיה

מחשבים לכל ילד בעולם?

הבל החופש ושקר הדמוקרטיה

מדינה מחפשת סיפור

ולמלשינים לא תהיה תקווה

אז מה אם אני לא רוצה ללמוד?!

הבדיחה העצובה של "תכניות הלימודים"

חינוך לשלום? חינוך ללא מלחמה?

יש סיכוי לשינוי

המסע לחיפוש אנרגיה חלופית

על משתמטים וחברה

ללא מוצא

התרמית השניה בגודלה בתולדות האנושות

כתיבת תגובה