חיים אמיתיים? חיים וירטואליים? מציאות?


אז החיים ב-Second Life הם אמיתיים או לא?

 

היום שוחחנו, זוגתי שתחיה (ענת) ואני על Second Life. קשה לה להבין את ההתלהבות שלי… לא מבינה איך אני יכול לקחת את הדבר ה"לא אמיתי" הזה ברצינות כזאת.

 

אולי, מן הראוי, שאסביר קצת מה קורה לי בשבועות האחרונים מאז שגיליתי את SL מחדש…

 

בפעם הראשונה שהתחברתי (לפני שנים), לא התחברתי. לא הצלחתי לדלג על מקדם הלמידה הראשוני – ללמוד ללכת, לעבור ממקום למקום, להזדהות… לא היתה לי סבלנות. ניסיתי קצת ועזבתי.

 

הפעם נפל לי האסימון. זה לא עולם סטטי שבו אנשים באים לפגוש אחד את השני. זה עולם צומח. פתאום הבנתי שאם המצב הנוכחי של SL הוא המציאות – זוהי רק הזמנה והזדמנות לשנות אותה.

 

תארו לכם.. מציאות שאפשר לשנות בזמן אמיתי.

 

אנשים בונים לעצמם יישות חלופית. מה זו היישות החלופית הזאת? זו יישות אמיתית?

 

אתה רואה את האווטר שלך במציאות אחרת, משליך עליו תכונות והתנהגויות מול אווטרים אחרים – זה אתה?

 

יותר ויותר מתברר לי שכמובן שזה אתה. זו יישות אחרת שלך. יישות אוטופית (אולי), ללא סיכויי הישרדות במציאות העולם הפיזי, אבל זו יישות שלך, אמיתית לכל דבר. אתה שם, אתה מתנהג, מדבר, לומד, יוצר… הכל אמיתי, רק לא פיזי…

 

וכאן קבור הכלב.

 

קחו למשל תפישה רדיקאלית של החיים: אנשים טובים אבל: האנושות דפוקה, החברה דפוקה, החינוך דפוק, ממשלות דפוקות, מנהיגים דפוקים, דמוקרטיה דפוקה.. עולם קרוב מאד לעולם האמונה שלי.

 

צריך לשנות.

 

לא אנארכיה, לא הרס לשם הרס – לשנות בשביל לבנות חדש.

 

אז יש סיכוי לשינוי המציאות? נו… למי יש סבלנות???

 

אבל, פתאום יש מקום למציאות חדשה… פתאום יש מקום ליצור מציאות וירטואלית, אבל אמיתית יותר מהמציאות המסולפת בה אנחנו חיים.

 

אז, קחו למשל את המורה חסיה…

 

נגיד שהיא מאמינה כמוני שהחינוך דפוק. האם היא יכולה ליצור חינוך חדש? כמובן שלא, זה תהליך של דורות רבים שעד עכשיו נכשל למרות אנשים נפלאים שניסו להשפיע עליו… אפילו יולי תמיר לא יכולה לשנות… וגם אם תצליח במשהו, תבוא לימור בקדנציה הבאה (טפו, טפו, טפו) ותהרוס מחדש…

 

אז המורה חסיה, בונה לעצמה אווטר ב-SL, מצטרפת לבית ספר וירטואלי אליו באים אווטרים של ילדים אמיתיים, ומשפיעה על בנית המציאות של בית הספר הזה (אל תחפשו עדיין) הוא עוד יקום, אספר לכם מתי.

 

ושם? שם, כשמאמינים באמונה שלמה שאי אפשר לחנך להומניזם בעולם שבו יש ציונים – לא נותנים ציונים…

 

ושם מטפחים אנושיות ולא מצליחנות, שיתוף ולא תחרותיות, עניין ולא תוכנית לימודים, אחריות אישית ולא מנהיגות, הגשמה עצמית ולא מנהיגות או מונהגות… שם לומדים לגדול. זה אמיתי או וירטואלי?

 

אתם באים?

 

אז אנשים, אם יש כאן אנשים שרוצים לטייל איתי שם, תרשמו פה כתגובה, נתאם זמן ואדריך אתכם מה לעשות בשביל להצטרף אלי לסיור מונחה… זה לא עולה כלום, רק שעה של חוויה אחרת.

 

חנן

Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אזרח.  On 5 באפריל 2008 at 9:17 pm

    אנארכיה באה לבנות.לא להרוס.

    http://www.shomreihagan.org/articles/anarchisteducation.doc

    גילויים של חינוך אנרכיסטי בישראל- שנות 2000
    עבודה סמינריונית בחינוך.

    ציטוט:"

    "אנרכיזם זה לא כאוס. אנרכיה אינה אי סדר. אנרכיזם זה חברה בלי שליטים." (מתוך דף מופץ של התנועה האנרכיסטית בארץ. ראה ניספח מס' 1)

    המונח אנרכיזם , מקורו ביוונית אן= אי, ארכיה= שלטון.
    זאת אומרת אנארכיה= אי שלטון.

    בימינו, פעמים רבות משתמשים במושג אנארכיה כביטוי לאי סדר קיצוני או פריקת כל עול.
    לפני כל דיון אחר במושג אנארכיה ובמשמעותו, חשוב להבין כי האופן השכיח בו משתמשים במושג הוא מוטעה ויש לכך סיבות היסטוריות וחברתיות.

    כפי שמודגש בציטוט מתוך הדף של התנועה האנרכיסטית בארץ, אנרכיה היא שם כללי לצורת התארגנות חברתית- אנושית שאינה נשלטת על- ידי שלטון ריכוזי או על- ידי כוח, דיכוי או אונס ציבורי כל שהוא.
    תפיסת העולם האנרכיסטית מציעה סוג מסוים של התארגנות חברתית, זאת אומרת שמדובר במצב של אירגון וסדר חברתי, אלא שאלה אינם כפויים מלמעלה.

    ממליץ לקרוא את כל הפרקים.רוב הפרקים עוסקים בבית הספר, ובחינוך הרצוי לפי ראיית כותבת העבודה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: